-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43738 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

با اين كه خداوند فرموده است: به پدر و مادر خود احترام كنيد، چرا در آيه 50 سوره مؤمنون: وَ جَعَلْنَا ابْنَ مَرْيَمَ وَ أُمَّهُوَّ ءَايَةً پسر را بر مادر مقدم كرده است؟

چنين تعبيري در آيههاي ديگري (مائده،17، 77، 116) نيز، با اندك تفاوتي ديده ميشود. براي مقدم شدن، ابن بر امّ چنداحتمال وجود دارد. برخي از اين احتمالها در همة آيات جاري است و برخي در بعضي آيات.

1. در آية 50 سورة مؤمنون، خداوند از معجزه و نشانه بودن حضرت عيسي و مادرش سخن ميگويد. در اين تولد حضرت عيسي بدون دخالت پدر و باردار شدن مادري بدون تماس با مرد به امر پروردگار ،آيه و نشانهاي براي جهانيان معرفي ميشود.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 14، ص 251، دارالكتب الاسلامية.)

اين دو حادثه هر چند هر دو مهماند، منتها حضرت عيسيغ كه كلمة اللّه و يكي از پيامبران اولوالعزم است، در معجزه و آيه بودن در مقام مقايسه با مادرش بزرگتر و مهمتر است. به همين جهت در اين آيه ابن بر ام مقدم شده است و تنها اهميت آيه بودن را ميرساند.

2. يكي از عقايد تحريفي مسيحيان، الوهيت حضرت عيسيغ است. آنان وي را يكي از خدايان (اقانيم) ثلاثه ميدانند اين اعتقاد در مورد مادر حضرت عيسي نيز در ميان برخي آنها وجود دارد، ولي به شدّت حضرت عيسي نيست و تنها در كليساها به پرستش حضرت مريم و احترام به او اقدام ميكنند.(تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 4، ص 326، دارالكتب الاسلامية.)

از فنون بلاغت اين است كه در مقام انكار و رد عقيدهاي ابتدا بايد عقيدهاي كه پايه و اساس عقايد ديگر است رد شود انتخاب چنين تعبيري، ضمن تأكيد بر عدم پذيرش عقيده نادرست، عقايد سست بعدي را نيز تحت الشعاع قرار ميدهد.

بنابراين، شايد بتوان گفت: به خاطر اين كه بحث اصلي در قرآن با مسيحيان روي الوهيت حضرت مسيح و به تبع آن حضرت مريم ميباشد، در آيه ياد شده و آيات ديگر (مائده، 17، 77 و 116) ابتدا نام حضرت عيسي آمده، سپس از مادرش ياد شده است.

3. در آياتي كه از حضرت عيسي با واژة مسيح بن مريم (مسيح پسر مريم) ياد شده، غرض مهمي نهفته است; مسيحيان چنان كه آمد ميگفتند: حضرت عيسي اله است. تعبير به مسيح ابن مريم ميفهماند كسي كه خود اذعان داريد، فرزند مريم است، چگونه ميتواند مانند خدا، مطلق و نامحدود باشد؟

حال در چنين آياتي چنانچه مريم يا امّ مقدم برمسيح ميشد، بهترين تعبير جعلنا مريم و ابنها بود. پيداست كه اين تعبير غرض پيشين را نميرساند و بلاغت آن بسيار كم است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.